27 Haziran 2016 Pazartesi

Van Sohbet

seyredeyim'.' Güzel babanın, rahmetlik babanın, o iki güzümün ışığı babanın...

Hudayar Bey, bıı sözleri öyle bir halde söylüyordu ki. sanki yüreği yanıyordu. Sol eliyle yeleğinin ucuıııı kaldırıp, güya gözünün yaşını siliyordu. Takat, küçücük, akıllı bir kişi bile, Hudayar Hcy'in gözünden bir damla yaş akmadığını hemen anlardı.

-O. rahmetliğin malını mülkünü götürüp oynaşıyla yesin, bitirsin. Ya yetimler ne olacak? Ya scıı ne olacaksın? No kötü gün!

Velikıılu, ellerini cebine sokmuş, başı önünde, Hıulayur’tn söylediklerini dinliyordu. Hudayar Hey. sözle rini bitirip, çubuğunu doldurmaya başladı. Vclikulu, bir ke/ öksürüp, konuşmaya başladı.

-Valluhi, cnimi, bizi yaratana yemin ederim ki. ananı kavga etmediğim gün yok. Şimdi, biraz önce de. büyük ' kavga edip, buraya geldim.

Hudayar Bey. çubuğunu yakıp, dumanını üfleyerek v lc dedi.

-Hayır, Vclikulu, ben artık senin sözüne inanmıyo Öyle sanıyorum ki. ananla şimdi aynı fikirdesin. Sen, sen! olsan, hiçbir zamaıl ona ana demezsin. Sen sen olsan, ne onun yanına gideısin, ne de onunla, aynı evde kalırsın? Niy Allah'a şükür, senin yerin yok mu? Bak, burası senin ke evin. Ne kadar kalırsan kal. Ye. iç; ölünceye kadar evin kal. Yok. bunların hepsi laf. Velikulu, ben lafı hemen anla nm. Sen istesen. atıaıı hemen razı olur? Bu da laf mı?

-Peki, emmi kulun olayım, ben daha nc yapayım? Sen nc dersen, ben de onu yapaya»? Daha beııim elimden nc gelir? 1

-Yani, şimdi sen sözümü dinleyeceksin öyle mi? Çok güzel, burada kal, imanın yanına gitme.

-Baş üstüne. Gitme diyorsan, gitmem. Bcıı nc diyenim ki?

-Elbette, gitme tabii ! Niçin gideceksin? 0. seni oğul yerine koymuyor, sen ona ana deyip önünde mi duracaksın? G' me. burada kal, "arlık o eve dönmeyeceğim” dive haber ver.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder